Monday, July 19, 2010

LOVE 101.


1. what goes around, comes around.
-this old,very old phrase might sound a bit cliche, but it's true.apa kau buat dekat somebody once, akan kena tepat tepat ke muka kau satu hari nanti. sooner or later. if you hurt someone you love, then be prepared to be hurt by them. 

dan juga betul kepada; kalau kau cuba merampas hak orang lain,kelak satu hari hak kau akan dirampas juga.

what can i say other than: karma's a bitch.

2. a man will cheat, if he wants too. it doesn't matter what you do to prevent it. 
-kalau seseorang itu, sudah tekad untuk curang, DIA AKAN CURANG. tak kiralah kau control dia macam mana, kau jaga pergerakan dia sehebat mana, kau pasang spy banyak mana, kau letak CCTV merata-rata. 

so better just trust him, lean back and just work on getting the relationship alive rather than getting all work up over the possibilities. 

3. behind every great love, there will be tragedy. or else that love will not be called great, it will be ordinary.
-kalau tidak dihempas ombak, manakan tahu tiang itu kukuh. kalau tidak ditimpa hujan, manakan tahu atap itu bocor. kalau tidak diuji dengan dugaan, manakan tahu cinta itu bertahan?

bila semua ini jadi, baru kita belajar membezakan yang mana pelangi, yang mana hanyalah silauan mentari. baru kita tahu menghargai kehadiran si dia.

4. perempuan cepat memaafkan, tapi sukar melupakan. 
-just because perempuan tidak sanggup berjauhan lama dengan kekasih. tapi tidak bermakna dia sudah lupa. luka mungkin sudah tertutup, tapi parutnya, akan ada.sampai bila-bila. 

so, show her that you are worth that scar. 

5. communication comes first, trust later.
-kalau sudah tidak boleh berkomunikasi, macam mana nak percaya?kalau tidak boleh menyampaikan apa di hati, macam mana nak percaya?

6. what doesn't kill you, will make you stronger.
-i always believe in this phrase. selagi nadi masih berdenyut,maka kau memang ditakdirkan untuk menempuh dugaan itu. dan selagi kau masih bernafas, maka kau ditakdirkan satu: that you will make it through.or else you'll be dead already.

7. 'when you feel like hopes is gone, look inside you and be strong'
-the least you can do is to pretend that you are strong.then hopefully, you start to believe for real that you are strong. coz you are much, much stronger than you think you are.

after all, what else can you do than be strong?

8. when love beckons you, follow him, though his ways are hard and steep.-Kahlil Gibran
-kalau kau percaya cinta yang kau ada lebih kuat dari segala, dan ia memang milik kau dan patut jadi hak kau and it is worth saving, then fight for it. don't just sit back and pray for the one you love to realize his own mistakes.

after all, nothing worth having, ever comes easy. 

9. don't ever, ever take someone you love for granted. 
kadang-kadang kita terlalu merasa yang si dia akan sentiasa ada. kita alpa,kita leka, dan bila genggaman itu jadi longgar dan kita hampir jatuh, baru kita tahu tangan si dia yang buat kita berdiri tegak. 

cuma jangan sampai kita 
betul-betul jatuh, dan dia betul-betul hilang, baru nak menghargai.

10. It will come to a point where it couldn't get any worst; and after that, believe me, it will just get better and better.'
-i hope, the time for the better part is now.*smiling*

1 comment:

Anonymous said...

azi kalah! i lost 5 kgs in 2 weeks kay! hahaha! sad but true :) chaiyok!