Friday, March 26, 2010

ditukar ganti.

I do want you to be happy, and i am happy for you if you have found love once again, even when it's not with me.

typical situation, kan?
alah, senang cerita, selalu kan kau stalk si dia, yang dulu pernah bersama, di facebook?
kau kata tak kisah si dia ada yang baru,tapi dalam hati, Tuhan sahaja yang tahu.



aku tahu, kalau kita sayang seseorang itu, kita mahu dia gembira. kita mahu dia bahagia,kita mahu dia senyum sentiasa.tapi kemahuan itu, apply kepada family, kawan2,senanglah.
kalau ke si dia?yang kau pernah ada history bersama?kau yakin kau ikhlas bila kau bisikkan kata2 di atas kepada diri sendiri?

admit the reason, walau setamak mana pun reason itu, yang the truth is, you do want him to be happy, but you want the happiness to be you. 

it's just hard to let go, isn't it?

adakah sekiranya kau tidak mahu dia move on, tidak mahu dia cari yang lain, bermakna kau pencinta yang tamak?
dan tidakkah selfish kalau kau mahu dia stuck dengan kau, masih kekal perasaan yang sama, mahu dia sengsara merana mengimpi dikau siang dan malam, even though there is no fucking way kau dan dia dapat bersama?

maka, apa maknanya kepada kau if he is happy, but he is not with you? 

mungkin antara teori teori yang bakal muncul is, maybe you still like him, that is why you don't want him to move on.maybe you are still holding on.
tidak juga. 
kalau dulu, bila aku dapat tahu ada admirer aku sudah move on suka orang lain,it kind of pissed me off.snobbish kan? padahal, aku tidak suka walau seiinci pun.itu, akulah.

teori aku:bila seseorang yang kau suka/sayang move on, itu maknanya, dia sudah bertemu someone to take your place in his heart/head/eyes. dan maknanya, tempat kau dari nombor satu, sudah tolak jauh. mungkin juga kau hanya a phase that he's been through, kalau tidak, kenapa senang sangat ditukar ganti macam tayar pancit di  Lebuhraya Sungai Besi?

you are pushed back into his mind, along with some other girls, and your face will be, unfortunately, a distant memory.

pujuk aku:tidak bermakna dia ganti kau dengan yang lain, dia sudah let go akan kau totally. he might pushed you back into his mind, but but not out of his mind yet. moving on tidak bermakna dia lupa kenangan kau berdua, tidak bermakna kau dan dia doesn't have something special together. tidak bermakna kau senang ditukar ganti. atau seperti kata2 kawan2 baik kalau mereka lihat kau sedih tengok gambar si dia dengan orang baru, 'alah, tu rebound je tu.he is just using her to get over you'. 

dia simply tidak mahu keseorangan lagi, lagipun, sampai bila?

neverthless, i still don't believe what i'm trying to tell myself.
maybe, i'm just plain selfish.
that is why, i rarely have someone i used to love in my facebook*.
it hurts too much.



*eh eh jangan perasan pula kalau kau tiada dalam facebook aku, maknanya i'm in love with you!:P

No comments: